0 €
Ponuka nôt
Ponuka nôt
  Novinky Klávesové nástroje Sláčikové nástroje Dychové nástroje Žesťové nástroje Strunné nástroje Bicie nástroje Spev a spevníky Spevácke zbory Hudobná náuka Hudobné darčeky Orchester a súbory Zľavy a dopredaje
Dôležité
Máte akýkoľvek problém? Napíšte alebo zavolajte nám
+420 777 703 088 info@raj-not.sk Doprava zadarmo od 75€ Viac ako 14 tisíc produktov Platba online, prevodom aj dobierkou
Newsletter
Pridajte sa k
6 131 milovníkom hudby
a získajte pravidelné tipy na nové noty a akčné ponuky

Baroková operná ária I. Jiří Kotúč (ed.) - spev a klavír

Autor Kolektiv autorů
Kód R423
EAN 9790660614563
Obtiažnosť Mírně pokročilý
Vydavateľ Český rozhlas
Jazyk Čeština
Veľkosť 230x300x10 mm
Dostupnosť do 10 pracovních dnů


- +
13.58 €
Doprava už od 4,3 €


Na uloženie produktu do obľúbených je nutné sa prihlásiť.





„Táto zbierka predkladá árie barokových skladateľov, ktorých som opatril pre praktické použitie klavírnymi výťahmi, takže je možné interpretovať ich s klavírnym či lepšie, vzhľadom na dobu, kedy boli vytvorené, cembalovým sprievodom. Ide o veľmi krásne, vzácne a málo dostupné diela – bola by škoda, aby ich širšia verejnosť nepoznala. Árie sú pre rôzne hlasy a najrôznejšie stupne možností spevákov. Francesco Cavalli (1602-1676) bol už v štrnástich rokoch prijatý Monteverdim do zboru baziliky sv. Marka v Benátkach, neskôr šiel v stopách svojho majstra na poli opernom – napísal 42 opier (v Benátkach bolo v prvej polovici 17. storočia 18 operných divadiel pri vtedajších 140 000 obyvateľoch tohto mesta). Bol prvým, kto zhudobnil libreto „Xersè“ (Nicola Minato), ktoré neskôr upravil Silvio Stampiglia pre Bononciniho (Rím 1694), použil ich aj Händel (Londýn 1738). Attilio Ariosti (1666-1729) pôsobil v Bologni, Benátkach, Berlíne, Paríži av Londýne. Napísal 25 opier, z ktorých 8 bolo uvedených práve v Londýne. Bol virtuózom na violu d´amore, pre ktorú zložil množstvo skladieb, okrem ďalšej komornej aj orchestrálnej tvorby. Georg Friedrich Händel (1685–1759) napísal 42 opier, z toho v jeho ranom mladosti 4 v Hamburgu, 2 v Taliansku (Florencia a Benátky), od londýnskeho „Rinalda“ v roku 1711 bolo jeho ďalšie operné dielo napísané a vykonávané. Všetky Händelove skladby, napísané v Anglicku, vydal vtedy John Walsh (1665–1736) – jeho vydavateľstvo pôsobilo až do roku 1783 a vydávalo aj diela ďalších, predovšetkým operných skladateľov pôsobiacich vtedy v Anglicku. V Prahe boli vykonané v posledných rokoch opery „Alcina“, „Rodelinda“, „Rinaldo“, už v šesťdesiatych rokoch minulého storočia bol v Národnom divadle uvedený scénicky „Acis a Galatea“. Berlínska opera uviedla v Prahe operu „Ariodante“. Lipská opera uviedla „Xerxes“, Ústecké divadlo operu „Poro“. Ária Ruggiera z opery „Alcina“ (Bramo di trionfar) je síce uvedená v tematickom katalógu HWV, ale v žiadnej tlačenej partitúre ani na nahrávke sa nenachádza. Iba jediná nahrávka (Alcina - dirigent Richard Bonynge - z roku 1962) túto áriu obsahuje. Opis som získal v 60. rokoch od Christophera Hogwooda, ktorý v tom čase zdržiaval v Prahe, a tu ju predkladám. Nicola Porpora (1686-1768) napísal 43 opier, vykonávané boli v celej Európe, 6 z nich napísal v Londýne. Ako mnoho vtedajších operných skladateľov bol aj presláveným učiteľom spevu – jeho žiakom bol slávny Farinelli, v umení skladateľskom vyškolil Josepha Haydna.“ Jiří Kotúč obsadenie: S/A/B, ptemateriál: klavírny výťah